۱۷ آبان ۱۳۸۹

تولد من

به روایت دایی ام که تاریخ تولدم را به قمری در کاغذی کوچک لای قرآن قدیمی پدرم گذاشته بود 19 آذر 1357 به دنیا آمده ام.
روزهایی پر از تلاطم در شهرها و روستاهای ایران . 2 ماه قبل از انقلاب اسلامی ایران .
وقتی در کشوری انقلاب می شود همه چیزش منقلب می شود واین بستگی عکس دارد با میزان سواد و آگاهی آن ملت . هر چه سواد کمتر انقلاب عمیق تر.
تصورش را که می کنم می بینم بزرگ کردن ما خودش شاهکاریست که پدر و مادرانمان نقش زده اند. در اوج فقر و نداری با وجود 2 فرزند 4 و 2 ساله یکی دیگر متولد می شود .
پدربزرگ مادری ام از ملاهای مکتب نرفته ای بوده که سواد خواندن قرآن و کتاب داشته اما نوشتن نه . بهرحال بلد بودن چندتا حدیث و مسئله و بلکه از آن مهمتر داشتن دیدگاهی برای جهت گیری فکری در زمینه اجتماعی سیاسی یا مذهبی در آن دوره خودش کافی بود تا فرد ملا شود و روی منبر برود . عوام بخصوص در روستاها سواد چندانی نداشتند بنابراین حق داشتند پدر بزرگ مرا که مسائل شرعی را از حفظ بوده و مخالف با رژیم وقت بوده را ملا خطاب کنند. اسم پدربزرگم غلامعلی بوده و چند ماه قبل از تولد من دارفانی را وداع گفته بوده.به همین خاطر مادرم قصد داشته اسم پدرش را برای من انتخاب کند. ولی مادربزرگم در لحظه آخر مانعش شده و گفته همان علی تنها خوبست .
پس تا اینجا من شدم:
علی سلیمانی
متولد روستای سلیمانی نیشابور 19 آذر 57

۱ نظر:

  1. سلام
    وقت حضرتعالی بخیر
    جسارت نباشه میخواستم بدونم دقیقا کدوم علی سلیمانی هستین؟

    پاسخحذف